Saturday, July 2, 2011

Sk Pukak Kiulu....here i come



           Hari jumaat lepas aku ke pukak, tgk sekolah yg akan aku praktikum nanti….Sk Pukak Kiulu, Tamparuli. Aduhai, jalan nk sampai ke sekolah tu sgt mencabar aku rasa. Terdetik di hati ‘Masih ada sekolah kat tempat macam ni di Sabah ni’. Sekolahnya tak la jauh sangat dari Tuaran ni. Tapi jalan nk sampai ke sekolah tu yang rasa jauh. Kenapa?. Sebab on the way nk ke sekolah tu asyik jumpa amaran ‘Awas, kawasan tanah runtuh’, ‘Lencongan di hadapan’ dan kiri kanan hutan ja. Mula-masuk jalan tu, tiba-tiba rasa sebak, macam nk menangis. Tahan je la. Jalannya bebukit-bukit. Oleh kerana pergi naik kancil ja, mmg slow nk naik bukit. Turun bukit ja laju,hehe....
           Tapi tak de rezeki aku nk tengok sekolah tu dengan mata kepala sendiri. Lagi satu batu setengah nak sampai sekolah tu (tu yang orang kampung tu bagitahu kami) kereta pulak tak lepas nk naik bukit. Siap terundur balik kereta sewa kami tu. Tak pe tawakal je la macam mana sekolah tu. Perjalanan balik masih ada ujian. Tiba-tiba kerana tak bleh bergerak coz terlanggar batu besar. Cuak kami berlima yang semua perempuan ni, line telefon memang tak de. Last2 aku tahan sorang pakcik naik motor yang lalu situ. Nasib baik pakcik tu sanggup berhenti, Alhamdulillah. Lepas tu ada lagi orang yang lalu situ yang sanggup berhenti n tolong kami. Terima kasih pada insan2 yang sudi membantu….(^_^)

4 comments:

Anonymous said...

alhamduillah, da nak habis ya Nad, saya baru je balik dari KK, menziarahi along di Sepanggar, sempatlah juga ke Kundasang, Pulau Manukan dan kaki bukit naik Gunung Kinabalu tu...ambil ambil gambar...

..hatiepalhijau.. said...

kak, moga d permudahkan segala urusan. byk2 doa.

n.a.d.i.a.h said...

syida...
wah...bestnya dapat jalan2....org kt sbah ni blom sempat pusing sabah lgi..hehe

n.a.d.i.a.h said...

cikmas...
i hope so....

Post a Comment