Monday, March 4, 2013

Jam loceng...



Assalamualaikum

Dulu, zaman berada di universiti, aku selalu jadi 'jam loceng'. Apa maksudnya tu?...Aku selalu kejutkan 'roommates' bangun pagi. Tiba-tiba rindu saat-saat tu...:-).... Semasa di Sabah, aku masih buat kerja yang sama. Kenapa ya? Mungkin sebab aku jenis senang terjaga dari tidur. Bunyi je alarm kat handphone, terus terjaga. Kalau tiba-tiba aku tak terjaga, memang itu menjadi satu kepelikan,hehe....Seronoknya jadi 'jam loceng' ni. Tak percaya? Cuba la sendiri. Kepuasannya tiada tandingan apabila tugas berjaya dilaksanakan!!!..hehe.. Di kampung pun aku masih buat kerja yang sama. Mengejutkan adik bongsu bangun pagi. Agaknya kalau jadi 'jam loceng' ni dapat gaji, aku antara orang yang dapat gaji lebih kot..hehe.. Tapi sejak-sejak kerja ni, belajar hidup sendiri, di rumah sewa, aku dah tak buat kerja tu..Dah tak ada insan-insan yang perlukan khidmat aku di sini (cewah, ayat sedih,hihi)....


* image from Pakcik Google

1 comments:

mila said...

hehehe..bagus jadi jam loceng ni :-)

Post a Comment