Saturday, November 2, 2013

Amalan kita



Assalamualaikum

Tetiba malam ni rasa nk ber'retro' pulak..hehe...Teringat lagu 'Insan'..Aku tak tahu penyanyi nya siapa. Tapi bila tanya MR.GOOGLE yang arif, penyanyinya Yantzen....
Aku suka lirik lagu ni... Menyedarkan kita bahawa manusia ni sama..Yang membezakan kita adalah amalan dan ketakwaan kita...Tiada istilah kaya miskin, orang atas atau orang bawah....Kaya ke miskin ke, kita berada di atas ke di bawah ke, akhirnya keluasan kubur kita sama jugak, berkain kafan jugak kita...Akhirnya kita akan bertemu Yang Maha Esa membawa amalan2 kita di dunia......

INSAN


Kita adalah insan
Menumpang atas dunia
Aku dengan caraku
Yang sederhana

Kita adalah hamba
Berbakti pada Yang Esa
Aku mencari sinar
Keredhaannya

Kita sama sahaja
Bezanya cuma amalan kita
Engkau dan juga aku
Saling perlukan

Oh cinta yang murni
Sebagai ikatan
Yang kukuh di hati
Demi masa depan
Jangan dihancurkan
Hidup yang indah ini
Akibatnya merana

Jangan hancurkan
Hidup yang indah
Kita adalah hamba Yang Esa

                                                    super cute pictures

**lyric and image from google.com

2 comments:

~An-Nur~ said...

sama2 kita tambah amalan kita dengan segenap anggota badan...hatta melipat telekung atau meyusun sejadah di surau/masjid... :D

NadiaH NaDya said...

yup, betul

Post a Comment