Friday, May 23, 2014

Soalan seterusnya



Assalamualaikum

Selalu aku dapat soalan macam ni dari insan2 yang telah berkahwin dan beranak, 
dan insan2 yang lebih2 tua dari aku.
"eh, umur awak berapa?"
Lepas tu tau tak, apa soalan seterusnya?
Aku rasa kalau perempuan2 yang umurnya lebih 25 tahun dan belum berkahwin mesti boleh agak apa soalan seterusnya, kan...
"Bila nk kahwin?"
"Dah ada ke?"
Kadang2 aku buat muka petak je bila ada yang tanya " dah ada ke?"
Aku pun pretend2 bodoh la. * aku bijak, ok*
"ada apa?" Aku tanya balik.
Hmmm...Macam mana kalau aku balas macam ni
"Akak bila nak meninggal?"
Agak2 kurang ajar tak????
Sebenarnya soalan ni tak kurang ajar pun kalau kita fikir dari sudut yang +ve.
Sebab soalan "Bila nk kahwin?" dan "Akak bila nk meninggal?" tu mempunyai jawapan yang sama.
Allah saja yang tahu.
Bukankah semua tu dah ditentukanNya......


1 comments:

~An-Nur~ said...

:))))

Post a Comment