Sunday, September 18, 2011

WelCoMe To KundaSaNg



         Akhirnya hajat aku n housemates nk pergi Kundasang tercapai. Walaupun kami pergi satu hari ja, tapi tu dah cukup best buat kami semua. Kami bergerak dari Tuaran jam 8.30 pagi. Tak sampai 2 jam kami dh nampak Kundasang yang cantik, Subhanallah. Pemandangan dalam perjalanan dan tempat-tempat kat sana sangat cantik. Tak dapat nk digambarkan dengan kata-kata atau gambar. Apa yang dilihat dengan mata sendiri tak sama dengan apa yang tengok dalam gambar, berganda-ganda cantiknya. Itulah alam ciptaan Allah, Subhanallah.
         Oleh kerana kami pergi hanya satu hari, kami hanya sempat melawat beberapa tempat ja - Kundasang War Memorial, Desa Dairy Farm, Mesilau Nature Park, Kinabalu Park, gerai-gerai sayur di Pekan Kundasang dan dalam perjalanan balik kami sempat singgah di Pekan Nabalu. Alhamdulillah, cuaca elok ketika kami di sana. Walaupun matahari agak terik, tapi kami tak rasa panas, berpeluh pun tidak. Angin yang bertiup sangat sejuk. Itulah istimewanya ciptaan Allah. 
       Walaupun sekejap, bagi aku tu dah cukup sebagai kenangan sebelum balik semenanjung. Nanti kalau ada orang semenanjung tanya pasal Kundasang, ada jugak bahan yang boleh aku ceritakan.....hehehe.
So, our next destination - Manukan Island.........


Kundasang Memorial Park



Desa Dairy Farm (adui, rasa macam dekat New Zealand 
<wlpun x pernah jejak ke NZ>)

Mesilau Nature Park

Gerai sayur

Kinabalu Park



Kemegahan rakyat Sabah

2 comments:

~An-Nur~ said...

bestnye diaa.....

nadiah said...

1 fine day u hv to come here cik mila...:)

Post a Comment