Wednesday, November 7, 2012

Cuti Sekolah..



Assalamualaikum

Tinggal beberapa hari lagi cuti sekolah akan bermula...yeeehhaaa....Mood nk pergi sekolah tinggal separuh je..hehe....Kadang-kadang terfikir. Bestnya jadi budak sekolah. Dh akhir tahun macam ni, exam dah habis, buku teks dah kutip, boleh ponteng sekolah..hehe..Tapi jadi cikgu sekolah tak boleh ponteng sekolah. Akhir2 tahun macam ni la sibuk nk siapkan kerja. Selesaikan apa yang belum selesai...Mungkin orang nampak aku macam relaks je kat sekolah. Sampai kena sindir2 positif oleh cikgu2 lain..hehe..Tapi dorang tak tahu kerja aku.
Aku ada masa sendiri untuk buat kerja aku. Sama macam aku ajar kelas pemulihan..Orang kata tu kerja senang...Tak banyak kelas....(ye la tu tak banyak kelas)...Tu apa yang mereka nampak. Macam mana pula dengan apa yang mereka tak nampak?...Kesabaran di dalam hati aku?? (sabar ke aku??..hihi)...Bukan senang nak ajar murid yang tak tahu apa. Murid yang sentiasa fikir dia tak pandai. Perlu motivasikan budak2 ni. Jadi next year, sama ada aku ajar pemulihan atau tak aku akan menghargai dan menghormati guru2 yang mengajar pemulihan...






1 comments:

~An-Nur~ said...

selamat bercuti cikgu...:-)

Post a Comment