Friday, December 28, 2012

Buku...



Asslamualaikum

Dah lama blog ni aku tinggalkan. Almaklumla, cuti sekolah, cuti sakan. Agaknya kalau fizikal blog ni macam rumah, dah lama cik lelabah buat rumah tumpangan, berhabuk, dan mungkin cik anai-anai pun sibuk nak check-in....
Tiba-tiba hari ni rasa rajin pula. Nak ceritakan sesuatu, nak luahkan sesuatu. Tentang buku.
Semalam aku ke kedai buku dengan 2 orang kawan, seorang Melayu dan Seorang Cina. Nak melepaskan gian, dh berapa bulan aku tak beli buku baru. Entah berapa kali aku khatam buku-buku yang ada di rak aku ni. Sebenarnya, aku ni bukannya cukup duit sangat. Tapi hati ni nak juga beli. Last-last aku terbeli juga buku, Bukan satu tau, tapi dua. (Melepaskan 'dendam' 2-3 bulan ni)..
Semasa di kedai buku, sebelum ke kaunter bayaran, aku menjenguk kawan-kawan aku tu. Saja nak tau barang apa yang dorang beli. Rupanya mereka tengah berbual pasal penulis-penulis buku-buku inggeris. Dorang berdua ni cikgu cikgi bahasa inggeris. Aku pasang telinga je, tak menyampuk. Sebab aku bukan kenal pun penulis-penulis mat salleh ni. Tiba-tiba aku tersenyum, tersenyum mengenangkan diri sendiri. Nama je aku ni guru Bahasa Inggeris, bukan main lagi mak ngah, opsyen bahasa inggeris kat IPG dulu. Teringat kata-kata mentor aku kepada kami sekelas 'You are TESLian'...haha...Tapi aku memang tak berminat langsung nak baca buku Bahasa Inggeris, selain buku berkaitan pendidikan. Dulu aku selalu terpikir, macam mana la aku boleh berani-berani apply subjek ni sebelum masuk IPG. Masa nak interview dulu, aduhai, sabar je la hati ni. Berdegup kencang dalam bilik interview, kena interview dalam bahasa inggeris, fully English..Dengan muka yang konon-konon confident, speaking english. Aku pun tak tahu betul ke tak. Betul la kot agaknya kan, dah lulus interview tu..hihi...Dah jadi cikgu pun sekarang, Alhamdulillah, rezeki yang diberikan-Nya.

ni lah buku2 yang aku beli semalam.
bukan buku berbahasa inggeris ye...

2 comments:

~An-Nur~ said...

berapa rm buku2 ni cik nadiah???

rindunya dekat tuan blog ni..*__*

NadiaH NaDya said...

sebuah rm15...sy bli 2...tapi xsmpai rm30 cz sy bli kat popular,gna member kad..
Cik mila, sy pun rndu cik mila...meh la pindah klang..hehe

Post a Comment