Tuesday, October 18, 2011

Tabah lah wahai hati...



           Erk....kenapa tiba-tiba aku rasa jiwang, emo dan apa-apa yang seangkatan dengannya ni???? Saja nk luah perasaan. Aku penat, letih, geram dan nak cepat-cepat balik semenanjung. Kadang-kadang aku rasa penat, tak daya nk tempuh semua ni. Yang paling memenatkan adalah kerenah manusia. Manusia yang macam-macam perangai. Ada yang hanya tau fikir masalah sendiri ja tapi tak tahu dia membawa masalah kat orang lain, ada yang buat hal-hal yang tak sepatutnya dan keep saying 'Pandai makan pandai la simpan', kalau di tegur di katanya kita ustazah, ada yang memuji-muji 'sesuatu' padahal 'sesuatu' tu tak kena dalam agama <rasa nk pecah dada ni menahan marah>, ada yang konon nya tak nak ambil kisah sampai hal-hal yang tak sepatutnya berlaku pun boleh buat dek je.....Aku penat hidup dalam kelompok yang macam ni........Aku cuma nk kehidupan yang menenangkan jiwa....Aku tak lupa bahawa ALLAH jadikan manusia ni bermacam-macam jenis dan perangai. Entah aku ni jenis and perangai apa pun aku tak tahu, ada habit yang orang tak suka. Aku tak dapat nilai diri aku sendiri.........PEACE!!!!

3 comments:

~An-Nur~ said...

juz be urself....(^______^)

NadiaH NaDya said...

i hope i can....

Anonymous said...

agree wif Cik Milah~

Post a Comment