Monday, July 29, 2013

Diari = Rahsia hati



Assalamualaikum
Tiba-tiba petang ni rasa nak berjiwang sikit..hehe..Nak kongsikan pengalaman sendiri tentang 'diari'.
Diari? Aku pasti semua orang ada benda yang bernama 'diari' tu kan..Aku pun PERNAH ada. Bagi aku diari adalah tempat untuk aku luahkan semua yang terbuku dalam hati aku, yang hanya Allah saja yang tahu. Tapi, tu dulu. Sekarang aku lebih selesa simpan di dalam hati je. Segala yang aku rasa hanya aku simpan dalam hati. Kenapa aku jadi macam ni? Sebab diari aku pernah jatuh ke tangan orang lain. Yang membuatkan aku rasa sangat marah, tahap kemarahan tu hanya Allah saja yang tahu. Sejak hari tu, perkataan 'diari' dah lenyap dalam hidup aku. Perasaan percaya pada orang lain juga dah semakin luntur. Memang perasaan tu dah lama luntur, sejak aku berumur 9 tahun. Tapi, bila jadi peristiwa tu (diari aku dibaca oleh orang lain), perasaan percaya pada orang lain menjadi semakin nipis, nipis senipis nipisnya. Sampai sekarang aku sangat sukar nk percaya pada orang lain. Di tambah pula dengan peristiwa hujung tahun lepas (jangan ditanya peristiwa apa ya), aku menjadi semakin sukar percaya pada orang lain, sampai saat ini. Entah mengapa aku jadi macam ni. Mungkin aku jenis yang cepat serik, sekali terjadi, aku ingat sampai mati. Ini menjadikan aku seorang yang sangat protective pada diri sendiri. Kadang-kadang aku penat dengan perangai aku yang satu ni. Menjadikan aku sukar untuk bekerja secara berkumpulan. Susah untuk aku bina kepercayaan pada orang lain menyebabkan banyak tugas terbeban di bahu sendiri....

1 comments:

~An-Nur~ said...

hmmmm....hari ni ada sesuatu yg terjadi kat sekolah membuatkan diri ni rasa sangat memerlukan diary untuk diluahkan...tapi mungkin dalam hati tempat yg palg dipercayai utk disimpan....

Post a Comment