Wednesday, July 31, 2013

Ramadhan ini



Assalamualaikum
Ramadhan tahun ini hampir meninggalkan kita. Entah kenapa, terasa serba kekurangan pada ramadhan tahun ini. Adakah kerana ibadah ku yang semakin berkurang? Ya, mungkin juga. Kurangnya input aku pada tahun ini. Kadang-kadang terasa tidak layak untuk menyambut Aidilfitri. Terasa hambar. Bukan kah aidilfitri adalah hari kemenangan untuk mereka yang berpuasa? Di akhir-akhir ramadhan, saki baki yang ada ni, aku cuba paksakan diri menambah input-input tersebut. Cuba sedaya upaya, bermuhasabah diri kembali. Mengenang segala dosa dan kesalahan yang telah aku lakukan. Hmmm, banyaknya dosa dan kesalahan akibat kalah dengan hasutan di dalam diri. Mencuba berjanji pada diri ini, aku tak nak ulangi kesalahan yang sama lagi. Namun, kadang-kadang aku terbabas. Dan sekali lagi, penyesalan tu datang lagi. 
Satu saja harapan aku. Moga aku dapat bertemu lagi dengan ramadhan tahun hadapan.......InsyaAllah...

                                               

1 comments:

~An-Nur~ said...

ingatkan diri ini juga...

Post a Comment