Monday, March 5, 2012

Kelas Pemulihan



Assalamualaikum
Sabtu lepas, aku di arahkan untuk mengajar pemulihan after semester break, bukan lagi Bahasa Inggeris. Alasan yang diberi sangat tak boleh diterima oleh akal aku, sebab aku tau apa yang berlaku di sebaliknya. Alasan yang diberi hanya untuk mengaburi mata aku, dan sebenarnya untuk menyelamatkan diri dorang. Aku betul-betul rasa teraniaya...... Rasa sedih sangat, balik dari sekolah aku menangis selepas solat maghrib. Aku mengadu pada-Nya......  Dan aku sering teringat ayat ni yang menjadi sumber kekuatan......

                    " Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya......"
Al-Baqarah:286

Selepas aku cuba bagi macam-macam alasan untuk mempertahankan jadual aku (mengajar Bahasa Inggeris), aku masih gagal.... Dan di waktu ini, aku cuba berfikiran positif untuk memujuk hati. Aku cuba menyenaraikan segala kebaikan dan keburukan kalau aku mengajar pemulihan (eh, macam buat karangan pulak,hehe)... Hmmmm, nampaknya keburukannya lebih banyak berbanding kebaikan. Kebaikannya hanya satu, dan keburukannya lebih dari satu. Tapi kebaikan yang satu tu telah dapat memujuk hati aku ni.....

Kebaikannya: Masuk sekolah awal dapat balik awal dan tak perlu terkejar-kejar untuk solat zohor dan asar. Dapat solat dengan tenang....



2 comments:

~An-Nur~ said...

wah terkezutnya..
ada hikmahnya...

syok tu balik awal..

allah maha tahu...

nanti ada lg hikmah yg nad bakal nampak after ni..
i.allah..

NadiaH NaDya said...

i'allah...pls pray 4 me cik mila...i'm weak inside..huhu

Post a Comment