Thursday, March 8, 2012

Nasihat buat diriku....



Assalamualaikum
Baru lepas masak maggi, untuk bawak bekal ke sekolah. Tiba-tiba tengok Hp ada miscalls. Oh, ayah telefon rupanya. Aku call ayah balik. Ayah kerja di Taiping hari ni. Ayah tanya sihat ke tak? Duit cukup ke tak?...Oh no, aku dah rasa nak menangis. Tak tahu kenapa. Mungkin sebab aku agak stress minggu ni. Banyak betul hal berlegar-legar dalam kepala ni. Sampai kn tengah mengaji pun  fikiran masih di awang-awangan. I have to relax......
Tu just intro ayah je, aku tau tu. Sebenarnya mesti ada hal lain yang ayah nak cakap dengan aku. Ayah tanya lagi, kerja macam mana. Aku jawab 'macam tu la' dengan nada yang sedih. Mesti mak ada bagitau ayah apa yang dah jadi dengan aku,huhu....
Pesan ayah....
- banyak sabar
- kerja tempat baru memang macam tu. tambahan lagi aku orang baru
- bila dah kerja kena ada azam : cuba untuk berkuasa, supaya kita berada di atas
 Syukran ayah.........

2 comments:

~An-Nur~ said...

sayuuuu

betul ayah cakap

kita org islam terutamanya kene berada di ats utk kemaslahatan org islam

NadiaH NaDya said...

btul mila....kalau bukan Islam berada di atas, yang di bawah akan jadi macam saya ni....

Post a Comment