Thursday, March 1, 2012

wah..banyaknya!!



Assalamualaikum
Tadi tiba-tiba ada seorang cikgu cina tanya aku...
"cikgu ajar class 2H?"
Aku angguk...dia tanya lagi.

"2K?"
Aku iyakan juga...

"saya nak tukar waktu hari sabtu nanti dengan cikgu boleh?"
Aku pun tanya sambil tunjuk jadual aku.
"pukul berapa tu cikgu?"
Lepas dia tengok jadual aku, huh baru dia terkejut.
"wah, banyak ni. Cikgu boleh tahan ke macam ni?....kalau sini boleh?"..Sambil tunjuk waktu pertama 1.25pm-1.55pm...
Aku pun  jawab..
"Sini tak boleh, saya nak sembahyang time ni."
"Oh, tak apa lah kalau macam tu"...dia balas..
Fuh, nasib baik aku tak kena tukar. Sebenarnya aku tak kisah kalau dorang mintak tukar-tukar waktu ni. Hari ni hari dorang. Entah-entah esok hari aku pulak. Tapi tu la, jadual aku sangat 'full'. Waktu free yang ada ngam-ngam untuk sembahyang je. 
Aku terfikir, dia terkejut tengok jadual aku. Agak-agak jadual dia macam mana ye?'Full' macam aku ke? Nak je aku intai-intai jadual dorang...huhu
Jadi, siapa kata jadi cikgu ni senang? Ingat goyang kaki, hujung bulan tunggu gaji je? You are WRONG! Penat berurusan dengan manusia ni, macam-macam kerenah. Dari yang tua sampai ke yang muda, Dari yang kecik sampai ke yang besar. Bukan senang nak mengajar orang kenal ABC, bukan senang nak mengajar YES NO.

4 comments:

..hatiepalhijau.. said...

try la curi2 tgk.
opss..hehe

NadiaH NaDya said...

mas
nak curi2 tgk pun ndak sempat bha....lots of work to do...

~An-Nur~ said...

rasanya memang bnyk dari dia.....hehe

NadiaH NaDya said...

ntah la cik mila...xbrani nk cakap....tapi rasa cam pekerja kt tapak pembinaan ni...di kerah tenaga...huhu

Post a Comment