Tuesday, March 20, 2012

Limpas = lalu



Assalamualaikum
Tadi aku ada Program Penutur Jati Bahasa Inggeris. Kebetulan isteri Cikgu Mack pun join sekali program tu. Aku memang tau isteri Ckgu Mack, Cikgu Wendy pun join program tu. Tapi sebelum ni aku tak sempat lagi bertegur sapa dgn Cikgu Wendy. 
Hari ni aku sampai agak awal. Sempat berbual dgn Cikgu Wendy. Dia tanya aku dari Sabah ke? Cz suami dia kata aku dari maktab di Sabah (Cikgu Mack n Cikgu Wendy org Sabah). Aku pun bgtahu la, aku dari Perak. Jz belajar kat Sabah. Kebetulan kami bertiga pernah belajar di maktab yang sama. Aku pulak sama opsyen dgn ckgu Wendy. So, main topic perbualan aku dgn dia pasal lecturer di maktab la...hehe...
Lepas tu dia tanya aku, dulu praktikum di mana. Adoi, tak reti plak aku nk describe tempat praktikum aku. So aku jawab la macam ni 'Nak pergi sekolah tu kena limpas Tamparuli'... Hehe, senyum pulak Cikgu Wendy. Dia pun jawab, 'Pandai juga guna 'limpas''. Dia bgtahu lagi masa mula-mula dia mengajar kat sini, bila dia cakap 'limpas', semua budak tanya, 'apa tu 'limpas' ckgu ?'..hehe
Hmmm...dh lama aku tak guna perkataan 'limpas' tu.....

4 comments:

~An-Nur~ said...

hehehe...betul3...

da lama tak guna 'limpas'...

guna masa zaman2 muda dulu kat sabah je...^____^

NadiaH NaDya said...

zmn2 muda??..hehe...adakh kita dh 'tua' cik mila????
dh kt semennjung ni kalo gna limpas mmg org xphm la kan....

..hatiepalhijau.. said...

lps ni aku nk tuka nama fb aku, limpas. eheeh

NadiaH NaDya said...

hatiepalhijau aka mas : nanti sila ber'limpas' dari fb aku yerk....kui3

Post a Comment