Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru



Assalamualaikum
Hari ni 16 Mei...Happy Teacher's Day kepada semua guru. 
Teringat pulak. Masa aku sekolah rendah dulu, memang excited nak bagi hadiah kat cikgu bila tiba Hari Guru. Dan insan yang selalu tolong aku pilih dan beli hadiah mestila mak aku. Tapi aku tak pernah pun bagi hadiah sempena Hari Guru kat MAK dan AYAH aku. Sedangkan mak dan ayah aku lah guru pertama aku sejak aku dapat melihat dunia ni..Mak yang ajar aku mengenal alif ba ta... Ayah yang ajar aku cara-cara nk sembahyang....Hmmmm......So mulai hari ni, tarikh ni, aku nak pesan. Kalau tiba je hari guru, dahulukan hadiah untuk mak dan ayah kita. Sebab mak dan ayah la guru pertama dalam hidup kita.....Selepas tu, boleh la fikirkan hadiah untuk cikgu-cikgu kita di sekolah. Bukan bermakna cikgu-cikgu di sekolah tu tak penting (marah cikgu2 kat aku nanti, huhu), tapi dahulukan lah mak dan ayah kita. Dalam apa-apa tindakan kita, jangan lupa minta pendapat mak ayah kita dulu. Sebab mereka tahu apa yang terbaik buat kita....

"Redha ALLAH terletak pada redha kedua ibu bapa, kemarahan ALLAH juga terletak pada kemarahan ibu bapa"

ps: Happy Teacher's Day to my mak n ayah, myself (ececeh, hehe) n cik mila.....






1 comments:

~An-Nur~ said...

tq cik nadiah..
slamat hari guru...
msti cik nadiah bnyk dpt hadiah ni!!!

Post a Comment