Saturday, February 18, 2012

Naik angin...



Assalamualaikum
Semalam aku naik angin dalam kelas...haha...Kalau ingat2 balik memang kelakar rasanya. Tapi sekarang aku yang rasa cuak. Kenapa? Sebab semalam aku dah tampar seorang budak lelaki. Naya aku kalau mak bapak dia datang cari aku kat sekolah,huhu....Tapi at the other side, aku pikir budak tu memang patut kena tampar. Sebab dia 'mengeluarkan' perkataan yang tak elok kat aku. Mentang-mentang selama ni aku diam je bila dorang semua bising tahap gaban dalam kelas, dorang ingat aku lemah ke dengan tak bersuara? Agaknya dorang berani buli aku sebab perbezaan kaum, warna kulit. Then, sebab perbezaan kaum tu, dapat la dia merasa penampar sulung aku. 
Sebenarnya aku BUKAN jenis yang suka marah2 orang, menyakitkan fizikal orang. Sebab aku tau, sakitnya kalau dipukul. Aku memang tak sanggup nak pukul orang, even adik-adik aku pun aku tak pukul. Paling-paling dasyat pun aku membebel ja, dan adik-adik aku paham apa yang aku bebelkan. But, pelajar-pelajar aku tak paham apa yang aku bebelkan, apa yang mulut aku katakan. So biarlah tangan aku yang berkata-kata.......
Setiap hari aku cuba cari semangat untuk mengajar, nak cuba berikan yang terbaik untuk pelajar-pelajar aku. Walaupun tak sama agama, tapi aku tau tanggungjawab aku sebagai seorang guru. Aku tau nilai setiap ringgit yang aku dapat. Aku nak kan keberkatan dalam setiap rezeki aku. Aku tak nak jadi seorang guru yang mengajar sekadar ala kadar je, cukup sekadar melepaskan tanggungjawab, aku bukan orang yang macam tu..
Tapi susahnya pelajar aku nak paham (memang la dorang tak paham, dah namanya budak-budak)....

4 comments:

~An-Nur~ said...

hehe...dapat penampar sulung...
xpa..biaq dorg respect sikit pasni..
n trust kat kita..

NadiaH NaDya said...

huhu..respek xpe cik mila...watnye mak bapak dtg,xke naya..huhu....pandai buat kna sanggup tanggung...tapi niat saya 1 ja,nk mendidik...mgkn cara sy x bpe btul kot ni

~An-Nur~ said...

sediakan pape yg patut p sikul esok...
yg penting kebalkan telinga....hehe

NadiaH NaDya said...

hehe....cbe bersedia fizikal n mental ni

Post a Comment