Saturday, February 4, 2012

Seperti persahabatan Rasulullah dan Saidina Abu Bakar...



Assalamualaikum
Aku sangat kagum dengan kisah persahabatan Baginda Rasulullah dan Saidina Abu Bakar. Kalau baca boleh sampai menitiskan air mata, air mata terharu dan air mata gembira. Betapa hebatnya persahabatan tersebut. Kalau boleh aku pun nak persahabatan yang macam tu. Susah senang bersama.
Sejak dari dulu, kalau aku akan pindah ke tempat baru, aku sering berdoa supaya aku mendapat kawan dan sahabat yang baik akhlak dan agamanya. Alhamdulillah, Allah sentiasa berikan sahabat yang baik kat aku. Di matrikulasi, Usm, IPG Kent, dan sekarang di Klang....
Memang kadang-kadang aku jumpa jugak dengan kawan-kawan yang pelik-pelik perangainya. Tapi setakat ni Alhamdulillah, aku tak terikut dengan 'kepelikan' tu. Aku anggap tu sebagai satu pengalaman hidup, bertemu dan berkenalan dengan hamba Allah yang mempunyai 1001 macam perangai dan tabiat. 


0 comments:

Post a Comment