Thursday, February 16, 2012

This is your journey!



Assalamualaikum
Entah kenapa, petang semalam aku rasa sangat 'down', putus asa, nak menangis. Aku dah jadi putus asa nk mengajar budak-budak tu. Baru sebulan, aku dah rasa macam ni. Macam mana aku nk bertahan untuk 35 tahun lagi??...Aku rasa tertekan mengajar rakyat Malaysia yang tak paham BI n BM. So bahasa apa yang aku nk guna? Aku rasa gagal, aku tak dapat kawal budak-budak tu. Senang cakap,  my class control fail!!
So, balik dari sekolah petang semalam, aku kembali bermuhasabah tentang diri aku. Mana hilangnya rasa hormat pelajar pada aku? Kadang-kadang terfikir jugak, apa hikmahnya ALLAH tempatkan aku di sini? Aku rasa tertekan, stress....
Tiba-tiba tengah aku dok fikir-fikir tu, aku terpandangkan wallpaper PC housemate aku... Ada ayat yang menyuntik sedekit ketenangan dalam jiwa ni....Lebih kurang macam ni la ayat tu: THIS IS YOUR JOURNEY. IT'S HIS PLAN. YOU HAVE TO CARRY ON AND TRUST HIM........
After that, aku mula berfikir kembali. Jangan persoalkan apa yang telah Dia tetapkan. Just carry on and pray. Remember, He is always with U!!


2 comments:

~An-Nur~ said...

yupp...HE always with u...(^___^)

NadiaH NaDya said...

yup....He is always with us..:)

Post a Comment