Wednesday, April 25, 2012

Fesyen Muslimah...???



Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Ah, muak aku mendengar perkataan 'Fesyen Muslimah'. Bila tengok TV je, rancangan yang konon-kononnya Islamik, mesti ada segmen Fesyen Muslimah. Bila aku tengok pakaian yang diperagakan, bukan semua betul-betul menutup aurat pun. Perlu diingatkan di sini, menutup aurat BUKAN setakat pakai tudung je!! Pakai tudung bukan setakat tutup rambut je!!! 

Tiba-tiba hati jadi benci, muak, (tapi tak la sampai nk muntah) bila tengok pakaian-pakaian yang diperagakan oleh wanita-wanita cantik tu. Tak salah kalau nk kelihatan cantik. Itu memang fitrah wanita, ingin kelihatan cantik setiap masa. Tapi perlu ingat, kita ada hukum dan peraturan yang wajib di ikut. Nama pun hamba di muka Bumi ni. Bukan kah hamba perlu mengikut peraturan Tuan nya????

Aku sedar, aku pun masih cuba untuk menutup aurat dengan sempurna. Kadang-kadang terbabas juga. Nama pun manusia, sentiasa mencuba kerana kita tak sempurna. But, please stop using this words, 'Fesyen Muslimah' !! I really hate it!

2 comments:

UMMI YL said...

betul..saya pun tak suka bila depa guna perkataan feshen muslimah sedangkan pakaian depa terjojol dan melekap di sana sini...:(

NadiaH NaDya said...

RULZA:
tu lah...perkataan muslimah tu dh cantik, sopan je bila dgr...tapi skrg dh jadi tak cantik gara2 fesyen muslimah ni....melekap sana sini

Post a Comment