Tuesday, January 31, 2012

Belajar bahasa....



Assalamualaikum
Apa aku nak mengarut petang ni????....Dekat-dekat tengah hari tadi, aku terfikir....Macam mana aku nak mengajar english kat budak-budak tahun 2? Aku cakap BI dorang tak paham, cakap melayu pun tak paham. Bila aku tanya, 'do you understand?', no respon. Aku tanya lagi 'Kamu faham?', tak berkelip mata budak-budak tu tengok aku. Aku explain dalam BI, punya la berjela-jela ayat aku, tak paham jugak. Kakak aku kata, aku kena blaja bahasa dorang, kot-kot senang sikit nak explain. yuhuuuuuu.....sedang memikirkan cadangan tu....Tapi dengan siapa aku nk belajar? Nak kena masuk tusyen ke ni????
Sebelum ni dah pernah belajar bahasa arab, bahasa jepun....Tapi just on the surface je...Gitu-gitu je aku belajar, tahu sikit-sikit. Nampaknya kena tambah koleksi bahasa lah lepas ni......Entah jadi ke tak ni....Just wait n see.....:)

3 comments:

~An-Nur~ said...

cuak gak tgok buku2 kat atas ni..heheh

NadiaH NaDya said...
This comment has been removed by the author.
NadiaH NaDya said...

cik mila....hiasan semata...hehehe....kasi gempak je tu

Post a Comment