Sunday, January 8, 2012

posting oh posting



Assalamualaikum
Aku dah penat dengar khabar angin pasal penempatan sekolah @ posting. Sebelum ni macam-macam tarikh (dari khabar angin) yang dijangka akan keluar result posting ni. Sampai hari ni aku dah malas nk ambil tahu. Bukan aku nk berputus asa, tapi dah malas nk berharap, just be patience n wait. Tapi hari ni aku online FB tiba-tiba dorang (kawan-kawan) kata kemungkinan besar petang esok (9 jan 2012) kami semua akan tahu kemana kami akan di hantar. OK, aku tunggu. 
Sometimes i feel, alangkah bagusnya kalau aku dapat posting dekat-dekat rumah je, boleh duduk rumah je dengan mak ayah. Bila aku bagitahu dengan kawan-kawan aku, dorang kata aku anak manja. uuuww,who cares??...Kau tak kisah pun dorang cakap macam tu. Aku ada alasan aku sendiri. Tak perlu aku bagitahu the whole world about my excuses. 
Tapi kadang-kadang aku teringin pulak nk posting tempat lain, except sabah n sarawak (sori org sabah n sarawak ye). Bukan aku tak bersedia nak merentasi Laut China Selatan tu, tapi cukuplah 11 bulan aku di sana. Betapa payahnya aku rasa bila nak balik, kalau ada kecemasan memang aku tak boleh balik dengan segera. Itu ja alasan aku tak nak ke sana..**PEACE**...Aku teringin nak posting tempat lain sebab aku teringin nak hidup berdikari..hehe...Satu tu ja alasan aku nak posting tempat lain. Tapi alasan aku untuk posting dekat-dekat rumah lebih banyak....
Hakikatnya aku bersedia je untuk di'campak' ke mana pun. Kalau dah rezeki aku kena merentas laut lagi, aku terima dengan redha. Kalau rezeki aku di semenanjung, aku terima dengan senang hati. Mana-mana pun boleh. Ke mana pun aku di hantar, aku bersedia untuk berkhidmat dengan hati yang terbuka....


1 comments:

~An-Nur~ said...

debaran makin terasa....

Post a Comment